8 kerran juoksukurssi – syksy 2020

8 kerran juoksukurssi toteutetaan Espoossa maanantaisin 28.9-18.11.2020 klo 17.30-18.45 Tapiola-Matinkylän alueella Olari, Westend portaat, Tapiola ja mahdollisesti Kauniaisten kuntoportaat. Kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat säännöllistää juoksuharjoitteluaan, saada vinkkejä juoksutekniikkaan ja saada monipuolisuutta harjoitteluun. Pienryhmässä pidettävä juoksukurssi on avoin kaikille, jotka pystyvät hölkkäämään/juoksemaan vähintään 5 km yhtäjaksoisesti. Kurssi soveltuu myös enemmän juosseille ja vauhdikkaille. Harjoittelu tapahtuu melko pienellä alueella, joten eri tasoisten juoksijoiden harjoittelu yhdessä onnistuu mainiosti. Laita ilmoittautuminen ajoissa!

Kevään 2020 8 kerran juoksukurssilaisten harjoittelua!

Ohjauksen rakenne noudattelee kaavaa: lämmittely, juoksukoordinaatiot (tekniikkaharjoitukset), pääharjoitus, jäähdyttely (+ venyttely).

Ilmoittauduttuasi juoksukurssille saat linkin liittyä ryhmän suljettuun Facebook-ryhmään.  Tarkat kurssipaikat kullekin harjoituskerralle ilmoitetaan tällä sivulla ja tarkennetaan FB-ryhmässä. FB-ryhmässä jaetaan lisää juoksuinformaatiota ja sovitusti kurssilaisten juoksun ja harjoitteiden videointeja ja kuvia. Ensimmäisen kerran eli Olarin tapaamispaikkana on Olarin koulun sisäpiha (Olarinniityntie 4).

Ilmoittaudu tästä linkistä! Kahdeksan kerran kurssin hinta on 90 €. Kurssille pääsee ilmoittautumisjärjestyksessä täyttämällä tämä ilmoittautumislomake. Ilmoittautuminen on sitova ja yhdellä lomakkeella voi ilmoittaa vain yhden henkilön. Laskutus tapahtuu sähköpostitse. Saat ilmoittautumisestasi vahvistuksen sähköpostiin.

SYKSYN 2020 kurssin teemat

  1. Pyramidiharjoitus ajan kanssa palautuksilla 1min-2min-3min-4min-5min-4min-3min-2min-1min. (Olarin koulu, Olarinniityntie 4) )
  2. Loiva alamäki eli ylivauhtinen juoksu (Olari)
  3. Ylämäki-alamäkitreeni sekä juoksijan voimatreeniä maastoa hyödyntäen. (Olari)
  4. Vauhtikestävyysharjoitus nousevilla tehoilla. (Paikka avoin)
  5. Yasso harjoitus mahdollisesti Otaniemen urheilukentällä. Päätreeninä 5 x 800m vedot ja lyhyitä 100 m ja 200 m vetoja
  6. Porrastreeni Westend (Tapaaminen Jousenkaari 9)
  7. Intervalliharjoitus Pyramiditreeni 200-400-600-800-1000-1200-1000-800-600-400-200. Hölkkä tai kävelypalautukset.
  8. Loivahko ylämäki Tapiola

Juoksukurssi Espoon osallistujakommentti keväältä 2019:

”Ennen kurssia kävin lähinnä alle tunnin kestävillä lyllerryslenkeillä. Kun olemme tehneet kurssilla erilaisia vetoja, olen uskaltanut lisätä niitä myös omaan harjoitteluun. Harjoitteluni on paljon monipuolisempaa nyt.”