8 kerran juoksukurssi – syksy 2020

PIENESSÄ RYHMÄSSÄ: 8 kerran juoksukurssi toteutetaan Espoossa maanantaisin 28.9-16.11.2020 klo 17.30-18.45. Harjoitukset ovat Tapiola-Matinkylän alueella Olari, Westendin kuntoportaat ja Tapiola. Kurssi on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat säännöllistää juoksuharjoitteluaan, saada vinkkejä juoksutekniikkaan ja saada monipuolisuutta harjoitteluun. Pienryhmässä pidettävä juoksukurssi on avoin kaikille, jotka pystyvät hölkkäämään/juoksemaan vähintään 5 km yhtäjaksoisesti. Kurssi soveltuu myös enemmän juosseille ja vauhdikkaille. Harjoitukset on suunniteltu niin, että eri tasoisten juoksijoiden harjoittelu yhdessä onnistuu mainiosti! Laita ilmoittautuminen tästä pikaisesti – KURSSI TÄYTTYY!

Kevään 2020 8 kerran juoksukurssilaisten harjoittelua!

Ohjauksen rakenne noudattelee kaavaa: lämmittely, juoksukoordinaatiot (tekniikkaharjoitukset), pääharjoitus, jäähdyttely (+ venyttely).

Ilmoittauduttuasi juoksukurssille saat linkin liittyä ryhmän suljettuun Facebook-ryhmään.  Tarkat kurssipaikat kullekin harjoituskerralle ilmoitetaan tällä sivulla ja tarkennetaan FB-ryhmässä. FB-ryhmässä jaetaan lisää juoksuinformaatiota ja sovitusti kurssilaisten juoksun ja harjoitteiden videointeja ja kuvia. Ensimmäisen kerran eli Olarin tapaamispaikkana on Olarin koulun sisäpiha (Olarinniityntie 4).

Ilmoittaudu tästä linkistä! Kahdeksan kerran kurssin hinta on 90 €. Kurssille pääsee ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova ja yhdellä lomakkeella voi ilmoittaa vain yhden henkilön. Laskutus tapahtuu sähköpostitse. Saat ilmoittautumisestasi vahvistuksen sähköpostiin.

SYKSYN 2020 kurssin teemat

  1. Pyramidiharjoitus ajan kanssa palautuksilla 1min-2min-3min-4min-5min-4min-3min-2min-1min. (Olarin koulu, Olarinniityntie 4) )
  2. Loiva alamäki eli ylivauhtinen juoksu (Olari)
  3. Ylämäki-alamäkitreeni sekä juoksijan voimatreeniä maastoa hyödyntäen. (Olari)
  4. Vauhtikestävyysharjoitus nousevilla tehoilla. (Paikka avoin)
  5. Yasso harjoitus Päätreeninä 5 x 800m vedot ja lyhyitä 100 m ja 200 m vetoja (Otaniemen urheilukenttä)
  6. Porrastreeni Westend (Tapaaminen Jousenkaari 9)
  7. Intervalliharjoitus Pyramiditreeni 200-400-600-800-1000-1200-1000-800-600-400-200. Hölkkä tai kävelypalautukset. (Olari)
  8. Pitkä ylämäki (Tapiola, Espoon kulttuurikeskuksen pääovi)

Juoksukurssi Espoon osallistujakommentti keväältä 2019:

”Ennen kurssia kävin lähinnä alle tunnin kestävillä lyllerryslenkeillä. Kun olemme tehneet kurssilla erilaisia vetoja, olen uskaltanut lisätä niitä myös omaan harjoitteluun. Harjoitteluni on paljon monipuolisempaa nyt.”