Toiminallinen ulkotreeni eli cross training

Toiminnallisessa ulkotreenissä haastetaan omaa kestävyyttä ja kehitetään koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta hauskalla tavalla. Ammattilainen näyttää liikkeet ja kannustaa tekemään ja ryhmästä saat tsemppiä! Tämä sopii kaiken tasoisille ja käytämme oman kehon luonnollista vastustutusta. Mausteena voidaan välillä ottaa pieniä apuvälineitä. Hyödynnämme alueesta riippuen myös ylämäkeä!

Osa liikkeistä sisältää juoksua ja hyppyjä – jokainen kuntotasonsa mukaan. Välillä tehdään määriä ja välillä kelloa vastaan, mutta aina kun tehdään – tehdään tehokkaasti eli treeni on sinulle keskiraskas tai raskas ja välillä ylitetään mukavuusaluetta! Tavoitteena on, että syke nousee ja lihasvoima kasvaa.

Eikö tätä voisi tehdä yksin? Ilman muuta!!! Mutta käsi ylös, jos saat itsestäsi hyvät tehot irti ja suunnittelet hyvän tunnin treenin vaihtelevilla liikkeillä ennakkoon 🙂

Täällä ähistään puhistaan, tsempataan ja ylitetään itsemme! Tämä treeni sopii kaikille – kuntotasosta riippumatta! Harjoittelussa toteutuu viisi elementtiä: kestävyys, voima, koordinaatio, liikkuvuus ja nopeus!

Osa liikkeistä sisältää juoksua ja hyppyjä – jokainen kuntotasonsa mukaan eli näitä ei ole pakko tehdä. Välillä tehdään määriä ja välillä kelloa vastaan, mutta aina kun tehdään – tehdään tehokkaasti eli treeni on sinulle keskiraskas tai raskas ja välillä ylitetään mukavuusaluetta! Tavoitteena on, että syke nousee ja lihasvoima kasvaa. Viimeistään nyt sinulle tulevat tutuksi erilaiset askelkyykyt, burpeet, toiminnalliset yhdistelmäliikkeet joissa haastetaan omaa lihaskestävyyttä, tasapainoa ja parannetaan liikkuvuutta. Kokeneillekin on luvassa uusia liikkeitä!

Mitä mukaan?! Avoin mieli, ehkä käsineet – huom voi kastua, keliin sopivat vaatteet ja lenkkarit! Talven treeneihin pimeään aikaan heijastinliivi ja otsalamppu voisivat olla hyviä ja talvella nastakengät tuovat pitoa, mutta ilmankin selviää.